torsdag 27 september 2012

Dag 27 - Milton färdigställd!

Kände mig såpass bra idag så jag tog plats vid köksbordet som numera agerar arbetsbänk och slutförde huvudkaraktären Milton. Det som saknades var hans hår samt ögonbryn. Någon mun gjorde jag inte mest pga tidsbristen. Jag lekte lite med en läpp, men i och med sjukdomen fanns inte tid för sånt finlir.

Efter att i Norge sett filmen "But milk is Important" av Anna Mantzaris ochsnodde jag den i efterhand självklara lösningen på karaktärens hår - dvs att använda mitt eget! (nedan är ett litet klipp från den 10 minuter långa filmen)



Jag lånade massor av hårspray av John-Henry, sprayade där mitt hår var som längst och klippte lite på måfå. Resultatet blev ganska bra efter mycket om och men även om jag inte gjorde hela håret eftersom jag inte hade scener bakifrån.


Påminner mig själv att jag måste fråga hur i hela friden Anna och Eirik gjorde med deras hår. Det var väldigt svårt att hantera det hela..

På natten filmades i stort sett alla scener in med Milton. Tidspressen gjorde att jag var tvungen att slarva mer än jag brukar. Jag är lagd åt det mer perfektionistiska, men scenerna som gjordes nu i natt är verkligen inte bra. Kommer dock bli fina stillbilder om jag får till en passande bakgrund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar