tisdag 30 oktober 2012

Victory! (nu med motivering)



"Snyggt sammanknuten berättelse med tydlig röd tråd som löper genom hela filmen. Don't Touch the Flower innehar en absolut "Tim Burton-känsla", makaber och mörk. Konstnärligt är den väl utförd, tekniskt likaså, både med dockorna och den väldigt mjuka och fina animeringen."
- Juryns motivering

På kvällen igår, lokal tid 18.40 så ringde det från Norrköpings serie- och animationsfestival och meddelande att jag vunnit deras kortfilmstävling! Fantastiskt nöjd och oerhört glad att mina timmar och det hårda slitage jag utsatt mig själv för inte varit i onödan. Stort tack till alla som peppat och de som hjälpt mig. Jag kör ett tacktal à la Oscarsgalan.

Tack till Samuel vars illustration fick mig att kläcka den här lilla idén.

Tack till Erick som gjorde den smått fantastiska musiken utan något som helst att gå på förutom mina beskrivande ord. Utan honom hade jag troligtvis inte vunnit.

Tack till Sofia som hjälpte till att bygga korpen och för att hon bara fanns i närheten många av byggtimmarna.

Tack till Pontus som med stort engagemang hjälpte till att spela in ljudeffekter.

Tack till John-Henry som peppade mig med sin nyfikenhet men även för den matlagning som jag tagit del av nästan varje dag.

Tack till Mathias och Madelene som gav mig mat och husrum för de sista dagarna av produktionen och även porto och skjuts till brevlådan i sista sekund.

Tack till Anna och Eirik vars film gav mig så mycket inspiration och även lösningen på mitt hårproblem.

Tack till Ida som var med mig på Skype och höll mig vaken när de sista sekunderna animerades.

Slutligen tack till juryn som valde min lilla film och till festivalen som anordnade tävlingen - utan er hade jag aldrig gjort det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar